AtlanticOER Mini Logo

2022 Recipients of the AtlanticOER Development Grants

Halifax, N-E - Le Le Conseil des bibliothèques postsecondaires de l'Atlantique (CAAL-CBPA) est heureux d'annoncer les premiers récipiendaires des nouvelles des subventions de développement RELAtlantique de cette année.. Subventions de développement RELAtlantique (@AtlanticOER) visent à encourager et à soutenir les éducateurs de la région de l'Atlantique dans l'adaptation, l'adoption, la création et la conservation de ressources éducatives libres (REL), et à accroître l'accès au matériel de cours pour les étudiants. Chaque subvention est d'un montant maximal de 2000 $ et est accordée à des particuliers, des ministères, des groupes ou des institutions des provinces de l'Atlantique pour aider à atteindre les objectifs suivants:


  • Soutenir la création ou l'adaptation de manuels libres d’accès et de matériels auxiliaires, tels que des diapositives PowerPoint, des banques de quiz, des images ainsi que d'autres études numériques ou aides interactives;
  • Créer une variété de REL qui pourront être utilisées par les éducateurs et les étudiants dans des cours crédités;
  • Organiser des activités de soutien pour l’élaboration de contenu pour les REL, comme des sprints (une activité collaborative en personne ou virtuelle pour créer ou adapter un manuel ouvert ou des ressources auxiliaires); ou
  • Distribuer des fonds pour maximiser les avantages directs pour un large éventail d'apprenants et dans une diversité de disciplines


The 2022 AtlanticOER Development Grant recipients are:


Portrait of Dr. Mark Baker

Dr Mark Baker, professeur adjoint, Saint Francis Xavier University

Projet : L'objectif de ce projet est de créer un manuel ouvert pour remplacer le manuel Pearson existant et d'optimiser l'expérience d'apprentissage des étudiants en impliquant un étudiant dans la création, les tests et la convivialité.

Autres membres de l'équipe: Meghan Landry, Scholarly Communications Librarian, St. Francis Xavier University
Cours: PHYS 121/122: Physics for the Physical Sciences and Engineering I/II




Portrait of Julie Crouse

Julie Crouse, la faculté, Nova Scotia Community College

Projet : This project is focused on developing ancillary content (such as slide decks, H5P quizzes, and images) to support the use of the existing OER textbook, Exploring substance use in Canada.

Autres membres de l'équipe: NSCC Copyright Office
Cours : SOCS 2024: Introduction to Addictions


Portrait of Dr. Alexandra Tsedryk

Dre Alexandra Tsedryk, professeure agrégée, Mount Saint Vincent University

Projet : The goal of this event is to adapt the existing OER text, Liberté, into an OER that will support four French language courses in the Modern Languages Department at Mount Saint Vincent University (MSVU). As part of the process, the text will be updated to include Canadian references and perspectives and to make the text more useful and applicable to MSVU students.

Autres membres de l'équipe: Dr. François-Xavier Eygun, Professor, Modern Languages Department; Dr. Larry Steele, Associate Professor, Modern Languages Department; Dr. Juliette Valcke, Associate Professor, Modern Languages Department; Emily Ballantyne, Educational Developer, Teacher and Learning Centre; Lindsay McCallum, Librarian, Archives and Scholarly Communications & Liaison for the Humanities; Erin Chapman, Instructional Designer, Teaching and Learning Centre; Michael McGuire, Instructional Developer, Teaching and Learning Centre

Cours: FREN 1101: Basic Practical French; FREN 1102: Basic Practical French 2: FREN 2201: Practical French; and FREN 2202: Practical French 2



Portrait of Dr. Erin Mazerolle

Dre Erin Mazerolle, professeure adjointe, St. Francis Xavier University

Projet : This project aims to improve inclusivity, accessibility, and relevance of an open educational resource used for an introductory psychology and neuroscience course and to educate undergraduate students on important concepts related to equity, diversity, and inclusivity.
Autres membres de l'équipe: Erin Austen, Hackathon Co-Organizer, St. Francis Xavier University; Jesse Husk, Faculty Advisor, St. Francis Xavier University; Leanne Fraser, Faculty Advisor, Dalhousie University
Cours: PSYO 1011/1031 & PSYO 1012/1032: Introduction to Psychology I & II


Portrait of Jeannie Bail

Jeannie Bail, bibliothécaire de liaison, Université du Nouveau-Brunswick

Projet : This project is focused on increasing the reach of the Business Information Skills Certificate (BISC) resource by adapting it as open textbook and populating it with redeveloped H5P quizzes, videos, and ancillary materials such as teaching slides and/or an interactive glossary.

Autres membres de l'équipeLizabeth Lemon-Mitchell, Director, Faculty Advancement and Operations, & Instructor, Faculty of Management, University of New Brunswick; Emily Clark, Instructional Designer, Teaching and Learning Services, University of New Brunswick; Leanne Wells, Retired Business Librarian, UNB Libraries; Sally Armstrong, Research Specialist, Senior Associate, PwC Canada

Cours : ADM 1165: Business Communications I


Pour plus d'informations, contactez:

Cynthia Holt
CAAL-CBPA Executive Director
execdir@caul-cbua.ca
(902) 830-6467


AtlanticOER-RELAtlantique is funded by CAAL-CBPA


CAAL-CBPA Logo